Sunday, December 18, 2011

Tah pape tah dia ni

  Nama saya Milah . Nama kawan saya mangkuk . tu bukan nama sebenar dia sebab nama sebenar dia Siti Nur Loliyah bin Tiga Abdul Azam . Sebenarnya tu pon bukan nama sebenar dia . Sebenarnya dia tak kasi saya bagi tahu nama dia sebab nanti mak dia marah . saya pon tak tahu kenapa mak dia nak marah .saya sebenarnya tak tahu nak temberang apa kat sini sebab saya tak tahu nak temberang dan temberang pon saya tak tahu . nampak bena nipunya ~ ~

  Tadi kan tadi kan saya nampak diari mangkuk , lepas tu saya bukak diari dia . kihkihkih jahat kan ? jahat tak ? jawab lah ?!! heh ._.  lepas tu saya baca dekat dia punya isi kandungan dan ternampak " Gajah Besar " . saya pelik jugak sebab gajah memang lah besar . dia ni tak pernah tengok gajah ke ? lepas tu untuk tidak membuat andaian yang tidak elok saya pon baca lah pasal Gajah Besar tu .

Diari mangkuk

  " Bermula kisah aku sebagai gajah besar .. aku tak tahu kanapa orang panggil aku gajah besar .. aku bukan besar sangat pun . besar ni je :
masa aku tingkatan 1



hah mana ada besar sangat kan ? kan ? betol tak ?! cakap lah !! _-'  bila dah besar muka aku comel macam ni :


comel kan ? kalau nak tau dulu kat tempat kerja lagi laa derang ( staf staf ) sume panggil aku " gergasi " mula mula aku tak faham gergasi tuh apa sebab ada yang sampai melatah macam ni " 0oh mak kau gergasi besar gila babi jangan datang dekat ! " tapi bila aku tanya housemate aku apa makna derang , kawan aku gelak gila kuat macam gergasi gelak . eih gergasi ? lepastu dia cakap aku bangau a.k.a bangang . dia cakap badan aku besar macam gergasi sebab tu " stafmates " aku panggil aku gergasi . lepas tu aku nangis dalam bilik sambil mengeluarkan semua kecelaruan , kesedihan , kemachoan , kehenseman , kekacakan , juga kecomelan aku .

Lepas aku tahu apa makna stafmates aku tu aku terus resigned . dan terus pergi ke gym yang ada kat sekolah lama aku iaitu di " SMKSBU " [ promote promote ] :

taik betul . lambang sekolah yang aku dah simpan dalam pendrive dah hilang  .
eih sial la tuih ! 

aku pun tak tau asal pak cik guard yang baik hati ni bagi aku masuk dalam sekolah tu :



Bila dia dah kasi masuk , aku pun mintak laa sekali kunci gym tu . lepas da worked out tahap babi muka aku jadi cam gini :

yang pakai sepek tu aku yang baju putih tu jiran adik aku punya sister punya cousin punya emak punya kawan punya anak tiri juga punya anak .. :)

Lepas tu aku terus masuk meminang si Ghairah bin Mat Puas depan rumah aku ni . tak sangka dia akan terima aku lepas habis segala kehenseman , blah blah blah , kekacakan , blah blah blah dan blah blah blah juga blah blah blah aku habis sebab nangis hari tu .

nahh .. cantikl kan dia  ? huih korang tak tahu meleleh air liur aku tiap kali  nengok dia tahu . :)



Lepas tu saya dah tak dapat baca dah selebih nya kisah si Gajah Besar tu sebab mak dia datang kat saya nak amik diari mangkuk ni .

p/s : tidak tahu betul ke tidak samada betul ke tidak di sekolah SMKSBU ada gym ke tidak .

2 comments:

  1. Mula2 aku malas nak baca sebab berjela2 tapi aku kuatkan semangat nak baca jugak , bong to the ngok ceritera kau oh x-x

    ReplyDelete
  2. bosan lah yang ni .. tah pape right ?? lol :)

    ReplyDelete